6/21/2015

Podświetlenie elewacji - Outdoor illumination

    Widuję czasami domy, które w dzień prezentują się bardzo ciekawie, a nocą robią jeszcze większe wrażenie ze względu na świetnie dobrane podświetlenie elewacji. Ostatnio widziałam taki dom w okolicach Monachium. Znajdował się na otwartym terenie, więc mogłam go obserwować przez dłuższą chwilę, przejeżdżając wieczorem samochodem. I całe szczęście, że to mój mąż był kierowcą, ponieważ ja w tym czasie mogłam napawać się widokiem. Elewację miał białą, gładką, a halogeny umieszczone były w jej dolnej części i oświetlały ściany od dołu ku górze, sprawiając, że dom wyglądał świetliście. Naprawdę przepiękny był to obraz. Jeśli zwrócicie uwagę na domy z halogenami na zewnątrz, to na pewno zauważycie, że jeśli są one umieszczone w podprzybitce, to nigdy nie dają takiego efektu jak te oświetlające ścianę od dołu. Ja przynajmniej uważam, że wygląda to o wiele atrakcyjniej. A kiedy oświetlona ściana wyłożona jest kamieniem lub cegłą, jak w poprzednim poście, to łączny efekt jest dla mnie idealny. 
  Oświetlenie umieszczone tylko w kilku punktach, tworzy romantyczny, kameralny nastrój, ale takie oświetlające całą elewację wygląda zjawiskowo. Jedno i drugie ma w sobie coś pięknego. 



















































   Takie iluminacje świetnie sprawdzają się również w przypadku drzew (jak na zdjęciu wyżej) chodników przed domem, schodów lub ogrodzeń.

























     A na koniec znalazłam przykład tego, jak odpowiednie doświetlenie elewacji wpływa na atrakcyjność domu i otaczającego go terenu. Na zdjęciu widać, że podświetlony został nie tylko budynek, ale również drzewa i inne rośliny. Pięknie to wygląda i właśnie w podobny sposób chciałabym zaaranżować w przyszłości oświetlenie przed naszym domem. 







POZDRAWIAM,
Sylwia

1 komentarz:

Dziękuję za każdą motywującą opinię :)