6/19/2015

Marzę o kamiennej elewacji... - I dream about stone fasade...

   Od ponad dwóch lat jestem na etapie, kiedy jednego dnia zastanawiam się nad wyborem materiałów budowlanych, a drugiego wyobrażam sobie jak będziemy mieli ustawione meble w kuchni, albo jaki kolor dywanu wybrać do pokoju naszej córki. Później znowu sprawy budowlane, itd. Myślę, że każdy kto rozpoczyna budowę domu, wie o czym mówię. Zwłaszcza wiedzą to kobiety, bo to przeważnie one lubią mieć wszystko zaplanowane od A do Z. 

   I właśnie zgodnie z tą regułą, przeglądam tym razem przeróżne zdjęcia elewacji. Budujemy dom w niespiesznym tempie, więc mam baaaardzo dużo czasu na szukanie inspiracji i ewentualne zmiany. Nasz dom ma prostą budowę w kształcie prostokąta i dach dwuspadowy z tak zwaną "facjatką" nad wejściem i schodami. Doszłam więc do wniosku, że te proste formy będą wyglądały o wiele atrakcyjniej jeśli elewacja wyłożona będzie kamieniem lub postarzaną cegłą elewacyjną. Takie domy widuję zwłaszcza w architekturze angielskiej, irlandzkiej lub w domach amerykańskich. Jeśli do tego dodamy podświetlenie elewacji od dołu ku górze, to mamy dom jak z bajki (o podświetleniu napiszę w kolejnym poście, żeby dać Wam pełen obraz tego, jaki efekt chciałabym uzyskać). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest to tania inwestycja w porównaniu do tradycyjnych tynków zewnętrznych. Mam jednak cichą nadzieję, że nasz budżet to wytrzyma i moje marzenie się spełni...
   A na razie kilka inspiracji zapożyczonych z sieci. Na początek coś z architektury amerykańskiej. Wybrałam te domy, które nie tylko pokryte są pięknym kamieniem, ale całe ich zewnętrzne wykończenie wygląda niesamowicie i bardzo pasuje do mojej wizji domu.




























   Ten dom zrobił na mnie ogromne wrażenie. Myślę, że mogłabym przemycić na nasz dom sporo elementów jego zewnętrznego wykończenia:










   A tak prezentują się domy angielskie w sielskiej scenerii. Kamień bardzo często pokryty jest bluszczem, a domy otacza soczysta zieleń i przepiękne kwiaty. Po prostu jak w bajce...














































   
    Aż się rozmarzyłam przeglądając te i podobne zdjęcia... Uwielbiam takie romantyczne krajobrazy. Już szykuję kolejnego posta z podświetleniem elewacji, jako dopełnieniem nastroju.


POZDRAWIAM,
Sylwia






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdą motywującą opinię :)