4/13/2018

ZESTAWIENIE - BIAŁE SZAFKI KUCHENNE + BIAŁE PŁYTKI





Biel w kuchni nie jest czymś nowatorskim i odkrywczym, ale bardzo często spotykam się z opiniami, że biała kuchnia jest najzwyczajniej w świecie nudna, a w połączeniu z białymi płytkami grozi wręcz stanami depresyjnymi. No cóż, ile osób, tyle opinii. Osobiście uwielbiam kuchnie pod wieloma postaciami, również kolorystycznymi, ale kiedy zaczynam rozważać różne warianty, natychmiast pojawia się niepokój pod tytułem "czy do tych mebli/płytek będą pasowały inne dodatki, kiedy przyjdzie chęć na małą odmianę?" I właśnie wtedy uaktywnia się moje umiłowanie bezpieczeństwa wnętrzarskiego, przez niektórych nazywane strefą komfortu lub brakiem odwagi :D Podpowiada mi ono, że im mniej wariacji, tym kuchnia staje się bardziej ponadczasowa i przystosowana do przeróżnych liftingów w przyszłości. O ile nad kolorem frontów mogłabym się jeszcze zastanowić, tak płytki już chyba na 99% wybierzemy w kolorze białym - oczywiście za te 50 lat... :D 
Żeby jednak nie komplikować sprawy, postanowiłam zastosować dziś total look i połączyć białe meble z białymi płytkami. A co mi tam, niechaj wyjdę na tchórza!


Opcją numer jeden został na mojej liście marmur, a właściwie jego podobizna. I nie tylko ze względu na cenę prawdziwego marmuru, ale przede wszystkim na kłopotliwość użytkowania go w kuchni (o tym może przy innej okazji). Bardzo podoba mi się na naszym rynku produkt nazwany gresem wielkoformatowym, który po pierwsze świetnie imituje marmur, a po drugie ogranicza do minimum konieczność stosowania fug, co daje świetny, nowoczesny efekt. W naszych polskich niewielkich kuchniach wystarczy czasami 2-4 płyt takich, jak poniżej, aby pokryć ścianę nad blatem. Należy jednak pamiętać, aby wybierać wizerunek marmuru o jak najmniejszym użyleniu, bo wtedy kuchnia będzie wyglądała bardziej subtelnie. 
Miłośnikom kuchni w bardziej tradycyjnym wydaniu polecam kafelki lub mozaikę z motywem marmuru. Co do użylenia, moja rada jest taka sama - mniej znaczy więcej.










Opcją numer dwa są białe mozaiki, których wybór jest tak ogromny, że czasami nie wiadomo, którą wybrać. Spośród dostępnych wzorów, bardzo podoba mi się jodełka i arabeska. Ale są również kwadraciki, cegiełka, romby, heksagony, rybia łuska. Największy wybór mozaik w ciekawych wzorach i kolorach znalazłam w  raw decor
Jeśli szukacie podobnych rozwiązań, koniecznie sprawdźcie ich ofertę - i muszę w tym momencie zaznaczyć, że promocja nie jest sponsorowana :)








I opcja numer 3, która okazuje się być bardzo kontrowersyjna ostatnimi czasy. Chodzi o kafelki typu metro lub cegiełka. 
Jesteśmy bardzo często ofiarami trendów. Jeśli ktoś rzuci hasło, że w tym sezonie modne są zielone ściany, malujemy ściany na zielono. Jeśli dowiemy się, że trendem jest mid-century, biegniemy na targ staroci po fotel Chierowskiego. I w pewnym momencie, we wnętrzach eksponowanych w sieci, robi się takie nasycenie tymi trendami, że każdego mdli na sam widok. Ofiarą takich szeroko rozpowszechnionych trendów stały się również wspomniane kafelki, które, jakby na to nie patrzeć, są przecież kultowym, klasycznym, ponadczasowym elementem we wnętrzach. Ale od czasu do czasu słyszę głosy, że stosuje się je już zbyt często i przestają być popularne. To tak, jakby blogerki modowe stwierdziły nagle, że mała czarna jest już niemodna, bo zbyt często się ją nosi... 
Tak czy inaczej, ja tak łatwo ich nie skreśliłam, więc jak najbardziej są w kręgu naszego zainteresowania.









Prostokątne kafelki mają dodatkową tę ciekawą właściwość, że można je układać na różne sposoby i uczynić przez to mniej sztampowymi.  Poniżej kilka wzorów zaproponowanych przez Studio McGee, a w linku pod zdjęciem bardzo ciekawe zdjęcia z realizacji. Polecam.



Jeśli przerażają Was ceny niektórych produktów, weźcie pod uwagę, że zapotrzebowanie na takie płytki zwykle nie przekracza 2 mkw. W porównaniu do ceny urządzenia całej kuchni, myślę, że nie jest to aż tak ekstremalny koszt. A efekt jest często wart wydania tych dodatkowych pieniędzy, bo płytki zostaną z Wami na lata.

Sama jeszcze nie wiem, która propozycja wygra u nas, ale mam nadzieje, że zestawienie będzie pomocne zarówno dla nas, jak i dla Was.


POZDRAWIAM SERDECZNIE,
Sylwia




29 komentarzy:

  1. Bardzo fajne zestawienie. Koniecznie trzeba przełamać je jakimś ciemnym elementem (jak np. piekarnik na pierwszym zdjęciu), wtedy wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! W takich monochromatycznych wnętrzach najbardziej lubię właśnie tę odrobinę kontrastu :)

      Usuń
  2. Super inspiracje! Bardzo podoba mi się mozaika marmurkowa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzór w jodełkę najbardziej mi się podoba. U siebie w kuchni biel przełamaliśmy drewnem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. biała kuchnia z marmurowymi kafelkami to najpięknijsze co może być :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa inspiracja. Pięknie urządzone wnętrze, ale ja wrzuciłabym jeszcze trochę roślinności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysły! Ja marzę o marmurowym blacie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki wielkie za polecenie, muszę skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne inspiracje :) bardzo podoba mi się taki styl w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  9. Mozaiki i wszelkiego rodzaju kafelki zdecydowanie na tak! Nawet jeśli są w tym samym kolorze co cała kuchnia :) Chociaż ostatnio stałam się zwolenniczką kolorów i bardzo podobają mi się portugalskie kafelki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Według mnie bieli nigdy za wiele, pod warunkiem, że dobrze się ją przełamie/skontrastuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się marmurowe kafelki :) Piękne inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny wpis. Bardzo podoba mi się ta MOZAIKA w stylu arabeski! Ostatnio kupiłam z mężem mieszkanie od dewelopera. Jak się okazało sprzedaż mieszkań i ich kupno nie jest wcale takim łatwym tematem. Na szczęście udało się sprzedać kawalerkę i kupić coś większego. Teraz szukamy płytek i farb, a Twój wpis bardzo mi pomógł. Pozdrawiam i dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Biały z białym? W życiu bym na to nie wpadł, za bardzo według mnie się zlewa. Jednak połączenie z marmurem wygląda bardzo majestatycznie i takie mógłbym mieć w swojej kuchni. Jednak do remontu jeszcze daleko, mieliśmy parę lat temu taki większy więc na razie nie musimy się o takie rzeczy martwić w domu.

    OdpowiedzUsuń
  14. mam kafelki typu metro, ale fronty szare i białe bez połysku, kafelki typu metro, ale ta jodełka również mi się podoba, aczkolwiek do mojej już by nie pasowała

    OdpowiedzUsuń
  15. te mozaiki wyglada bosko) 1 raz widze takie cos, zawszey tylko prostota cegielka a To jest megaa

    OdpowiedzUsuń
  16. białe z białym jak najbardziej, przełamanie ładnym kontrastem i jest ach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. biała kuchnia to jest to :) nowocześnie i świeżo

    OdpowiedzUsuń
  18. kafelki w formie mozaiki na pewno fajne ciekawe rozwiązanie, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  19. eee fajne:) niezle przemyslaneee, nawet nie wiedziłam ze takie cos jest

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawe te aranżacje. Wcale nie przeszkadza tak duża ilość bieli. Można ją złamać dodatkami w jakimś kontrastowym kolorze na przykład. W ogóle teraz jest tyle pomysłów i materiałów na ciekawe aranżacje, że głowa mała. Przeglądając oferty sklepów internetowych na dłużej zatrzymałam się przy ofercie https://kamiennewnetrza.pl/ . Są tu produkty z kamienia naturalnego, który jak dla mnie jest trwały i ponadczasowy, zawsze będzie dobrze się prezentował czy to wewnątrz czy na zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają jak najbardziej ok

    OdpowiedzUsuń
  22. Nowocześnie i delikatnie. Podoba mi się

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdą motywującą opinię :)